daniquepater.reismee.nl

Koforidua

13-04-2019 • 15-04-2019

Dit weekend zijn we naar Koforidua geweest. Dit ligt in de zelfde regio als ons gastgezin. We zijn zaterdag middag vertrokken. Eerst moesten we met de tro tro naar Asamankese. Hier zijn we overgestapt. De reis ging heel snel! We hebben er in totaal 2,5 uur over gedaan. We verbleven bij Kingsville guesthouse in Koforidua.

Zondag zijn we naar de boti waterfalls gegaan. Er is hier meer te zien dan alleen een waterval. We hebben een hike naar boven gemaakt. Dit duurde 45 minuten. Hier is de umbrella rock en de cactus palm tree. Bij de umbrella rock had je een super mooi uitzicht over de valei!

De cactus palm tree is 1 palmboom met 3 uiteinden, waardoor het op een cactus lijkt. Toen we weer beneden waren (waar we begonnen), zijn we met een trap van 250 treden naar beneden gelopen. Hier is de Boti waterval. Helaas was er geen waterval, omdat het nog het droge seizoen is. In het regenseizoen zijn het 2 watervallen naast elkaar of zelfs 1 hele grote en brede. Wij zagen dus alleen een meertje en een enorme rotswand. Het was alsnog heel mooi!

Maandag zijn we eerst naar Aburi botanic gardens geweest. Dit was niet heel bijzonder maar wel even leuk om nog wat te doen! We hebben daar wel lekker kunnen lunchen. Patat met kip kebab! En ik kan je vertellen dat dat heel goed smaakt na het eten van veel rijst en geen vlees.

We zijn met verschillende tro tro’s terug gereisd naar Akroso. Ook de terug weg ging snel. We hadden dit weekend erg geluk met dat de tro tro’s met ons erbij vol zaten, en daardoor gelijk konden wegrijden.