daniquepater.reismee.nl

Hoe is het om weer thuis te zijn.

Ik ben inmiddels alweer 2 weken thuis en het leek me leuk om nog een blog te schrijven over hoe het is om weer thuis te zijn.

Toen ik op 5 mei weer op Schiphol stond, merkte ik gelijk weer hoeveel regeltjes er zijn in Nederland, maar ook hoe goed alles geordend en geregeld is. Alles ziet er ook ineens een stuk luxer uit dan eerder. Toen we thuis kwamen zag alles er ook luxe en groot uit. En wat ik heel fijn vond was dat alles lekker schoon is.

We waren rond 13:00 uur thuis, dus we zijn eerst lekker gaan lunchen. Normaal brood en lekker drinken! In het gastgezin dronk ik altijd uit een zakje water wat naar plastic smaakte.. iets wat ik niet mis, haha. Daarna m’n tassen uitgepakt en alles lekker in de wasmachine! Die heb ik namelijk ook 3 maanden moeten missen.

Ik merkte wel dat ik het fijn vond om weer thuis te zijn. vooral om de voorzieningen denk ik. Een schoon toilet, een douche met warm en stromend water, Ãœberhaupt stromend water en wat je gewoon kan drinken.

Ook van het eten genoot ik enorm vooral de eerste paar dagen. Ik heb namelijk 3 maanden geen groente gegeten en bijna geen vlees. Ook eet je daar geen tussendoortjes zoals koekjes, snoep of chocolade, chips en ook geen toetje.

Maandag 6 mei kwamen vriendinnen mij thuis verassen en iedereen had wat lekkers mee genomen. Super lief! En natuurlijk ook fijn om hun weer te zien.

Het weer viel me in Nederland wel een beetje tegen. Ik had verwacht dat als ik terug kwam, het wel lekker lente weer zou zijn. Dat zat er nog even niet in. Van tegen de 40 graden naar 10 graden was dus ook even omschakelen. Nu word het gelukkig beter weer!


Ik kreeg vorige week een berichtje van de oudste dochter uit het gastgezin in Ghana dat de waterput nu echt helemaal af is. Er staat nu een muurtje om de put en de put zelf is geen groot gat meer (zo kan er niemand invallen. Ze stuurde er ook wat foto's bij. Deze kan je vinden bij de foto's 'doneer actie waterput + school'. Ze zijn er onbeschrijfelijk blij mee!




Reacties

Reacties

Ellen en Roel

Fijne berichten! Deze ervaringen neem je de rest van je lange leven mee. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active