daniquepater.reismee.nl

Met de familie naar het strand!

Afgelopen zaterdag hebben we de familie mee genomen naar het strand in Winneba! Ze komen bijna nooit bij het strand, omdat daar geen geld voor is (i.v.m. Vervoer). We waren in totaal met 20 man. We moesten 2 uur rijden in een busje wat bedoeld is voor 12 personen. Weer lekker proppen dus!

Eenmaal aangekomen zijn we met z’n allen naar de zee gelopen. Iedereen straalde helemaal. Alle jongens sprongen gelijk het water in. De golven en de stroming zij overal in Ghana super hoog en sterk. Echt lekker zwemmen lukt dus niet..

Ze zwemmen hier niet onder de golven door, maar springen er in of overheen met een halve salto. Heel grappig om te zien!

Er is op dit strand ook een soort zwembad met zeewater. Dit ligt aan de rand van de zee, tussen de rotsen. Als er dus een wat hogere golf is, komt die ook het zwembad in. De meesten hier kunnen niet echt zwemmen en uit het gezin dus ook niet. De kleinere kinderen hebben we op de arm genomen en ik heb nog een paar mensen geholpen met zwemmen. Wel apart om dat te zien.. het is voor ons zo vanzelfsprekend dat iedereen kan zwemmen!

Het was een top dag met de familie en iedereen had het zo erg naar z’n zin!! En daar deden we het voor!

Margo

Wat leuk te lezen weer Danique.

Robert

Erg leuk dat jullie een dage strand hebben gedaan met de familie.. Super leuke foto's ook.. ?