daniquepater.reismee.nl

Kumasi

29-03-2019 • 01-04-2019

Afgelopen weekend zijn we naar Kumasi gereisd. We zijn vrijdag ochtend vertrokken. we moesten eerst een stukje naar beneden, naar Swedru om daar een tro tro naar Kumasi te pakken. Kumasi ligt meer richting het Noorden.

In Swedru moesten we nog een uur wachten tot de tro tro vol zat en dus konden vertrekken. We vertrokken om 09:45 uur naar Kumasi. We kwamen vervolgens weer door Akroso heen (waar wij wonen), dus na 3 uur waren we weer terug waar we vertrokken..

Verder viel de reis me mee. We kwamen rond 15:00 uur aan bij de hostel. We verbleven bij Tumi hostel. Wij hebben het hier erg naar ons zin gehad! Je eet ‘s avonds gezamelijk met de andere gasten aan een grote tafel wat heel gezellig was. Zo ontmoet je nieuwe mensen en dat vond ik wel erg leuk!

Zaterdag zijn we eerst naar Bobiri Butterfly sanctuary gegaan. Dit is een bos waar heel veel vlinders zitten. We liepen eerst met een gids door het bos. Hier waren niet veel vlinders. Daarna zijn we een ander pad ingelopen waar meer vlinders waren. Het was leuk, maar niet heel bijzonder.

Hierna zijn we door gereden naar lake Bosomtwe. Er waren nog 2 Duitse meiden die toevallig ook naar het meer gingen. We zijn toen bij hun in de taxi gegaan. Dat scheelt weer een taxi. Het was wel een beetje krap in een klein autootje met 6 personen in totaal. Ik zat met nog iemand op de voorstoel en nog de andere 3 meiden zaten achterin.

We zijn naar Paradise Resort gegaan. Hier is het niet zo druk en je kunt er wat eten en drinken. Eerst geluncht. Daarna hebben we met een motorbootje een stukje over het meer gevaren. Op het water vond ik het meer het mooist!

Je kunt er ook zwemmen, maar daar was niet meer heel veel tijd voor.

We waren rond 18:00 uur weer terug bij de hostel.

Zaterdag hebben we eerst rustig ontbeten. Daarna hebben we een Uber gepakt naar de Kejetiamarket.

Het was een behoorlijk doolhof en we wisten niet goed waar we heen moesten lopen. Maar gewoon ergens heen gelopen. Er was vooral heel veel kleding en etenswaren. De kleding en schoenen waren allemaal 2e hands geïmporteerde spullen uit Europa zoals we dat konden zien. Qua etenswaren waren het veel kruiden, nootjes, groenten, fruit, etc. We kwamen ook de gekste dingen tegen. Er lagen gedroogde gekko’s, halve varkens, staarten, noem maar op.

Enorm grote markt, lekker chaotisch. Het is wel meer voor de lokale bevolking i.v.m. Wat je er allemaal kunt kopen.

We hebben bij de hostel geluncht en daarna zijn we naar de Golden Tulip hotel gegaan. Hier kan je tegen betaling gebruik maken van het zwembad. Hier hebben we de rest van de middag gelegen. Lekker even relaxen!

Maandag zijn we al om 06:00 uur vertrokken vanaf de hostel. We zijn met de STC bus (een grote airconditioning bus) naar Accra gegaan. Dit was zo’n 5 uur rijden. In Accra zijn we naar de National center for arts and culture of Ghana geweest. Dit is een soort markt met allemaal kleine winkeltjes waar je souvenirs kunt kopen. Iedereen wil je zijn winkeltje in krijgen, zodat je wat koopt. Je kan dus niet echt rustig op je gemak er door heen lopen, maar wel leuk om te zien!! En veel mooie typisch Afrikaanse spullen.

Hierna zijn we met tro tro’s weer terug gegaan naar Akroso. We waren rond 20:00 uur weer thuis.