daniquepater.reismee.nl

Cape three points

Welkom bij weer een nieuwe blog! Afgelopen weekend zijn we weer wezen reizen.

Vrijdag 22 maart zijn we om 06:30 uur vertrokken naar Akwidaa. Dit ligt in de Western region. Net toen we weg wilden, begon het te regenen. Het kwam met bakken uit de hemel. Aangezien je hier niet weet wanneer het stopt met regenen zijn we maar gewoon gaan lopen maar de tro tro. Na 20 seconden waren we al volledig doorweekt. De wegen zijn hier van zand en die waren veranderd in kolkende rivieren. Er was maar 1 manier om te lopen en dat was dwars door het water heen. Of te wel, we liepen tot onze enkels door het water. Wel weer een belevenis! Gelukkig kwam er net een tro tro aanrijden, dus we konden gelijk door naar Swedru. Eenmaal aangekomen in Swedru hadden we het toch wel aardig koud.. ook nieuw hier. Een ticket gekocht voor de volgende tro tro en daarin moesten we nog 1,5 uur wachten tot hij vol zat.. we hebben ons maar gewoon omgekleed, want we waren nog steeds doorweekt. Ja, in een leeg busje als 3 witte meiden en dan je shirt verwisselen in Afrika (ik voel je denken), maar dat maakte ons op dat moment vrij weinig uit en het lukte aardig onopgemerkt. We koelden anders ook te veel af..

deze tro tro ging naar Takoradi. Een redelijk grote stad in het Westen. Het was inmiddels al tussen 12:00/13:00 uur, dus we hebben eerst wat eten gehaald en een wc opgezocht.

Vanaf hier hebben we een tro tro gepakt naar Agona en toen naar Akwidaa. Akwidaa is een heel klein dorpje aan de zee. Hier kwamen we rond 18:00 uur aan. Best een lange rit dus! Wij verbleven bij The Akwidaa Inn. Hier heb je allemaal bungalows op het strand. (Ronde huisjes met rieten dak).

Zaterdag zijn we achterop de motor naar Cape three points gereden. Dit was ongeveer een half uur rijden. De wegen zijn hier wel heel slecht! Geen asfalt (zoals op heel veel plekken in Ghana), veel gaten in de weg, stenen en heuvels. Door de regen was het ook nog wat modderig en lagen er af en toe enorme plassen water waar we doorheen moesten. Was lekker glibberen. Mn voeten zaten daarna wel aardig onder de modder.

Eenmaal aangekomen, hebben we eerst even rondgelopen en daarna zijn we naar boven geklommen in de vuurtoren. Hier heb je oneindig ver uitzicht over de zee en de rest van de natuur. Heel mooi!!

Je kan hier verder niet zwemmen, want er zijn alleen maar rotsen en hele hoge golven. We zijn hierna dus terug gegaan naar de accommodatie en hebben hier lekker op het strand gerelaxt.

Zondag hebben we de ochtend en een deel van de middag op het strand doorgebracht. Om 16:00 uur werden we opgehaald en zijn we het dorpje in gelopen. Vanaf hier zijn we met een kano de mangrove ingevaren. Het water is verbonden met de zee en vroeg in de ochtend en in de namiddag, als het vloed word stroomt de rivier de andere kant op en heb je ook kans om apen en andere dieren te zien. Deze hebben wij helaas niet gezien, maar het was wel heel mooi om doorheen te varen!

Maandag zijn we we terug gereistnaar Akroso.

Het was een heerlijk weekendje genieten aan zee!

Robert

Klinkt tof allemaal. Goed dat jullie naast het vrijwilligerswerk er ook op uit trekken om meer van Ghana te zien.