daniquepater.reismee.nl

Volta region

Donderdag 14 maart zijn we naar de volta region gerezen. Dit ligt in het Oosten van Ghana.

We zijn ‘s ochtends rond 07:00 uur vertrokken met de tro tro naar Swedru. Vanuit daar met de tro tro naar Kaneshie, toen naar Accra, met de taxi naar het tro tro station om vervolgens naar de volta region te gaan. Vooral dat was een enorm lange zit. Onderweg nog wat problemen met de tro tro, veel hobbels in de weg (eigelijk constant) en lang zitten op een redelijk hard en scheef bankje. Om 19:00 uur waren we in het stadje Hohoe. Vanaf hier moesten we weer met een andere tro tro naar het gasthuis wat we geboekt hadden. Dit was gelukkig nog maar een half uurtje. In totaal 13 uur achter elkaar gerezen, zonder naar de wc te kunnen en eten en drinken kopen vanuit de tro tro. We konden gelukkig nog wel eten bij het gasthuis, maar het was een lange dag!

We sliepen bij het gasthuis Wli waterfall inn. Vincent van het gasthuis is ontzettend aardig en helpt je bij alles wat je maar nodig hebt.

Vrijdag zijn we eerst achterop de motor naar mount Afadja gereden. Er liep een gids met ons mee naar boven. Het was een behoorlijke klim omhoog en hebben er in totaal een uur over gedaan om boven te komen. Het uitzicht was het wel zeker waard! Naar beneden hebben we er ook een uur over gedaan.

De mannen met de motoren hadden op ons gewacht en hebben ons weer terug gebracht naar het gasthuis. Hier even omgekleed en een take away lunch mee genomen. Toen zijn we naar de wli falls gelopen. Vanaf het gasthuis een kwartier/ 20 minuten lopen naar de receptie. Vanaf hier loop je met een gids nog 45 minuten door het bos naar de waterval. Eenmaal aangekomen hebben we eerst onze heerlijke sandwich tonijn gegeten en toen zijn we gaan zwemmen. Koud water, maar je koelt er heerlijk van af. En een super mooie plek! Je hebt hier 45 minuten en dan ga je terug. Dat vind ik wel een nadeel hier, overal gaat een gids mee en je hebt dan niet heel erg de vrijheid om er gewoon een middagje te relaxen. Ook moet je overal entree betalen.

Rond 15:00 hebben we een tro tro gepakt naar ons volgende hotel in Kpandu: Hotor hotel.

Zaterdag ochtend zijn we met de taxi naar Tafi Atome wildlife monkey sanctuary gegaan. Dit is een dorpje waar mensen en apen bij elkaar leven. Er liep een vrouw met ons mee en we hadden wat bananen gekocht. Deze hield je vast en dan pakte de apen dat uit je had. Was wel heel leuk om te zien!

Daarna weer met motor taxi naar Kpandu gegaan en hier een gewone taxi gepakt naar het Volta lake.

Een enorm meer waar je oneindig kunt kijken. Het ligt bij een een klein dorpje en de mensen hier leven veel aan het meer. Ontzettend veel mensen waren hun kleding aan het wassen in bakken en legden het op het warme kiezelstrand te drogen. Er lagen veel houten boten die ze ook zelf maken. Kinderen speelden in het water. Bijzonder om te zien hoe ze hier ook weer zo op hun eigen manier leven. We hebben een poosje op onze handdoek op het strandje gezeten en bootje gebaden. De temperatuur was hier fijn door de wind van het meer.

Er kwamen ook een paar keer mensen naar ons toe om te vragen of ze een foto met ons mochten maken, dan maak je echt hun dag!

De rest van de dag hebben we bij het hotel doorgebracht.

Vandaag (zondag) reizen we terug naar Akroso.