daniquepater.reismee.nl

Met school op pad en een dagje strand & spa.

Welkom bij weer een nieuwe blog!

Woensdag 6 maart was het independence day. Een nationale feestdag. We gingen met de school naar een locatie waar een stuk of 10 scholen bij elkaar kwamen om te marcheren. Dit duurde de hele ochtend.

Donderdag hadden we een schooluitje. We gingen met 2 bussen naar Safo Kantanka. Dit is een populaire plek voor de Ghanezen. we liepen rond in groepen naar verschillende ‘onderdelen’. Er werd verteld over onderdelen van auto’s, ze mochten een legertank in, andere bijzondere auto’s bekijken en paardrijden. Er was zelfs een dance battle aan de gang.

Er waren ook dieren. Zebra’s, struisvogels, schildpadden, ezels, paarden en apen. Een paar apen hadden een middel om hun touw of zaten in super kleine hokjes. Zielig dus..

Op de terug weg zijn we nog langs het strand gereden. Hier waren we ongeveer een half uurtje. De kinderen vonden het helemaal geweldig! Die komen namelijkniet of nauwelijks bij zee.

Zaterdag 9 maart zijn we naar blue diamond beach & spa resort geweest. Dit is een resort aan het strand waar je ook gebruik kunt maken van een zwembad en massages kunt nemen. Een super mooi zand strand met ontzettend veel palmbomen. Een relax dagje dus!

We zijn ‘s ochtends rond 08:00 uur vertrokken, zodat we de hele dag hadden. Het resort ligt bij Winneba. Voor ons 2 uurtjes reizen.

Op het strand kan je op strandbedjes liggen en er loopt de hele dag bediening rond. Je kan op het strand dus ook lekker wat eten en drinken!

Wij hebben ‘s middags op het strand geluncht, even in het zwembad gezwommen en een massage genomen. Heerlijk even genieten. Én afkoelen, want dat kan thuis niet.

Na het avondeten zijn we weer terug gegaan naar Akroso.

Zondag zijn we mee geweest naar de kerk in onze Ghanese jurkjes.

De doneer actie van Julia en mij is behaald! We hebben maar liefst €1025 euro opgehaald!! We konden het zelf haast niet geloven dat we dit in 3 dagen hebben binnen gehaald. Iedereen bedankt die hier aan mee heeft geholpen!

Het plan is om in de week van 18 maart te strarten met de aanleg van de waterput bij het gezin. Het gezin is er ook ontzettend blij mee!

Lieke, Lia, Roos & Elle - team VW Travel Active

Wat een leuke update; tof om zo'n schooluitje mee te maken. Super dat jullie zo'n mooi bedrag hebben weten te verzamelen. Zal de familie zeker blij mee zijn!

Ellen en Roel

Super verhalen Danique en wat en mooie foto´s. !
Liefs.