daniquepater.reismee.nl

Cape Coast

Ons eerste weekendje weg!

We zijn vrijdag niet naar school gegaan, zodat we al in de ochtend weg konden. Het is namelijk ongeveer 4 uur reizen van Akroso naar Cape Coast. We zijn eerst naar Swedru gegaan met de tro tro. Hier hadden we afgesproken met iemand van de organisatie, zodat zij ons kon helpen om de goeie tro tro naar Cape Coast te pakken.

We verbleven bij Oasis beach resort. Een populair hotel onder toeristen en vrijwilligers.

Wij hadden een bungalow. Een rond hutje van klei/steen met een rieten dak. 5 meter verderop stond je op het strand. Heeerlijk!

We hebben ‘s middags eerst geluncht. Een cheeseburger met patat. Ik wist niet dat ik dat zo erg kon missen al na 2 weken alleen maar Ghanees eten. Het smaakte dus erg goed.

De temperatuur is hier ook een stuk beter, omdat je hier de wind van zee hebt.

Daarna zijn we naar Cape Coast castle geweest en daar een rondtour gehad. Bijzonder om te zien. Hier werden vroeger slaven opgesloten door de Europeanen.

Toen we weer bij het hotel waren, hebben we nog lekker even op het strand gerelaxt.

Zaterdag ochtend zijn we naar het Kakum national park geweest. Met een gids gingen we de jungle in en hebben we over de 40 meter hoge touwbruggen gelopen. Heel gaaf om te doen! Je kan over een groot deel van hetregenwoud heen kijken.

De rest van de middag hebben we op het strand gelegen.

‘S avonds hebben we weer lekker pizza gegeten met een cocktail erbij! Ook was er nog een optreden met djembe’s en dansers.

Zondag ochtend hebben we nog bij het hotel en na de lunch gaan we weer terug naar Akroso.