daniquepater.reismee.nl

Mee naar de kerk en jarig!

Ons eerste weekend!

Zaterdag zijn Iris en ik samen met een van de gastzussen naar Swedru gegaan. We gingen met de tro tro (het vervoersmiddel om hier te reizen). Het is een klein busje die pas vertrekt zodra hij vol zit. Soms zit je wel met 6 mensen op 4 stoelen. We moesten ongeveer een uur met de tro tro naar Swedru.

We gingen boodschappen halen voor de taart, die een van onze gast zussen ging maken voor m’n verjaardag.

Zondag zijn we voor het eerst mee geweest naar de kerk. We moesten ongeveer 10 minuutjes lopen. Je hoorde van een afstand al veel gezang.

Het eerste uur werd er veel gezongen en gedanst. Wij hebben natuurlijk ook even mee gedanst en dit vonden ze geweldig kon je merken! Het laatste uur werd er veel gepraat in het twi (de taal die ze hier spreken). In totaal duurde het 2 uur.

Eenmaal weer thuis, stonden er al van allerlei bakspullen klaar. We kregen eerst eten (een enorm bord vol met vers fruit).

Heel bijzonder om te zien hoe ze hier bakken. Het was gewoon buiten en er werd beslag gemaakt met een pollepel in een enorme ronde bak.

In totaal hebben we 4 taarten gemaakt, 3 harten van groot naar klein en nog een ronde. Daarnaast hadden we ook nog een stuk of 20 cupcakes. Zowat genoeg voor het hele dorp dus!

Ze hebben een grote oven gestookt op vuur.

Ze is zowat de hele middag nog bezig geweest met roosjes maken van glazuur om de hele taart. Hij is ontzettend mooi geworden en het smaakte ook erg goed!!

Maandag avond hebben er mijn verjaardag gevierd! Er was muziek, taart, sap, champagne en vooral heel veel gezelligheid! We hebben bijna de hele avond gedanst.